Papa en Renske op bezoek!

13 december 2019 - Malta, Malta

Dinsdag avond 15 oktober kwamen papa en Renske op bezoek. Woensdag ochtend had ik met ze afgesproken in Valletta. Het was weer heel fijn om ze te zien. Ik was er al eerder dus moest nog heel eventjes wachten. En daar waren ze dan! Als eerste gingen we naar Valletta. Ik wist onderhand wel hoe we het beste konden lopen om alles te zien want was er zelf al een aantal keren geweest. In de middag hadden we eigenlijk alles wel al een beetje gezien dus bedachten we wat we in de middag konden doen. We gingen Mdina. Eerst nog even lekker lunchen in Valletta en daarna de bus gepakt naar Mdina. Dat was die stad die is ingebouwd door muren. Ook gingen we daarna even naar Rabat maar dat stelde eigenlijk niet zo veel voor. Dus we gingen weer terug naar Valletta en hadden daar lekker gegeten. Papa houdt van lekkerder biertjes dus we moesten natuurlijk wel naar de The Beercave waar ze heel veel verschillende speciaal biertjes hebben. Ik had weer lekkere een Liefmans. Die avond kwam er een live band spelen dus dat was wel heel leuk. We moesten wel weer op tijd gaan want ik moest nog de bus naar huis pakken.

Donderdag 17 oktober hadden we in de ochtend bij mijn huis afgesproken. Ik had een rondleiding door het huis gegeven. En daarna de bus naar Marsaxlokk, het vissersdorpje. Er was een kleine markt dus daar liepen we even doorheen. Ook gingen we weer naar St Peters Pool. Dat was weer heel mooi om te zien. In de middag gingen we naar Pretty Bay om lekker te zwemmen. Het water was alleen best wel koud dus hebben niet heel lang in het water gelegen. Maar was wel even lekker om op het strand te liggen. In de avond weer naar Valletta om daar wat te eten. En weer lekker naar huis toe.

Vrijdag 18 oktober hadden we een boottocht naar Gozo en Comino. We hadden weer een boot met een open dek dus hadden weer bedjes geregeld dat we lekker in de zon konden liggen. De eerst stop was Gozo. Daar hadden we een bus die ons naar Victoria bracht. Daar hadden we wat rondgekeken bij wat winkeltjes en natuurlijk de bezienswaardigheden. Toen het weer tijd was gingen we met de bus naar de boot en de volgde stop was Comino. Daar gingen we heel eventjes zwemmen. Het begon al flink af te koelen want de zon was al weg. Dus eventjes zwemmen en daarna weer lekker op de boot met een biertje. Er was een hele mooie zonsondergang de lucht was helemaal roze met oranje. Toen we weer in Sliema aankwamen gingen we eerst even douchen in het hotel van papa en Renske en daarna uiteten. Het was alleen beetje gehaast allemaal want ik moest de bus weer op tijd hebben. Maar het was gelukt ik was op tijd bij de bus dus kon gewoon makkelijk naar huis toe.

Zaterdag 19 oktober hadden weer in Valletta afgesproken. Anouk ging deze dag ook mee dus dat was heel gezellig. We gingen vandaag de 3 Cities bezoeken. Dat zijn 3 steden die precies tegenover Valletta liggen. We pakte de bus naar de eerste stad Birgu. Er was waarschijnlijk die dag een zeilwedstrijd want het was best druk en er vaarde heel veel zeilboten van verschillende landen in het water. Het was ook best wel een lokaal stad dus het was niet heel toeristisch maar wel heel mooi om te zien. Daarna zijn we doorgelopen naar Isla. Daar waren heel veel trapjes dus dat was goed voor de beenspieren. Toen kwamen we door Bormla, daar was een triatlon bezig dus dat was ook heel leuk om te zien. We waren daar nog even door heen gelopen en daarna weer terug naar Valletta. En daar lekker lunchen. We hadden alles eigenlijk al gezien dus wisten niet goed wat we wilde doen dus gingen we maar een paar winkeltjes binnen. We hadden best wel laat geluncht dus hoefde niet echt meer avond te eten. We gingen ergens lekker een cocktailtje drinken en voor papa een biertje en hadden maar een pizza gedeeld. Na het eten nog een klein beetje rondlopen en toen was het tijd om afscheid te nemen van papa en Renske want die vlogen zondag ochtend weer naar Nederland. Mijn bus stond er opeens al dus moesten heel snel afscheid nemen. Maar het was een geslaagde week en heb het super leuk gehad!

Papa en Renske super bedankt voor de leuke dagen en tot over een weekje!

Samen met Renske

Samen met papa

Leuke deurValletta by nightVanuit de boot