Eerste bezoek op Malta

4 november 2019 - Żejtun, Malta

Woensdag 25 september was Monique de tante van Anouk aangekomen en op Malta. Zij bleef hier een weekje. Toen we klaar waren met stage gingen we haar opzoeken. We gingen naar haar hotel waar zij verbleef en ze stond op ons te wachten. Ik had haar nog nooit gezien maar het was meteen gezellig. Nadat we even geklets hadden gingen we een restaurantje opzoeken. En hadden we lekkere cocktails gedronken want het was happy hour🥳 en hadden daar ook lekker gegeten. Na het eten waren we weer naar ons eigen huis gegaan.

Donderdag 26 september waren we weer na stage naar het hotel gelopen van Monique en hadden we lekker ergens gegeten.

Vrijdag 27 september gingen we een boottocht doen naar Gozo en Comino. Dat was heel leuk! We vertrokken ‘s ochtends in Sliema en gingen toen eerst nog mensen ergens anders ophalen en daarna naar het eiland Gozo. Het was daar heel mooi. Heel anders dan op Malta zelf. Het is daar veel groener en iets minder vol gebouwd. We werden met een busje rondgeleid. We gingen eerst naar een winkeltje gereden waar ze veel eten geproduceerd wordt voor het eiland. Daarna zijn we naar een hele mooie kerk gereden. En op het laatste de hoofdstad Victoria. Het was heel klein maar wel heel leuk om te zien. Toen het weer tijd was op te gaan liepen we weer terug naar het busje die ons weer terug bracht naar de boot. We hadden op de boot een kleine tour gekocht dat je met een klein bootje langs de grotten gaat. Want de grote boot kan daar niet langs komen. We zijn langs hele mooie grotten gevaren en het water was ook heel blauw. Ook gingen we langs de Blue Lagoon dat bekent staat om het heldere blauwe water. Met die kleine boot zijn we ook naar Comino gevaren. Het was heel mooi helder blauw water en daar gingen we lekker zwemmen. Na het zwemmen gingen we weer met de grote boot naar Sliema. We moesten heel erg opschieten want we hadden de boot bijna gemist. Weer aangekomen in Sliema hadden we nog lekker ergens gegeten en ging ik weer naar huis toe en Anouk bleef slapen in het hotel van Monique

Zondag 29 september waren we in de middag naar de hoofdstad van Malta Valletta geweest. Daar hadden we een stadswandeling gedaan. En hebben we heel veel bezienswaardigheden gezien. Van vrienden hier hadden we gehoord dat ze in Valletta een Beercave hadden waar ze Liefmans hadden. Dat wilde we natuurlijk wel. Het enige probleem was dat wij er al om 17:30 waren en het pas om 18:00 open ging dus we hadden even een half uurtje gewacht. Na een lekker biertje gedronken te hebben gingen we nog ergens lekker eten en weer naar huis.

Maandag 30 september gingen we weer naar het hotel na stage en hadden we de bus naar Paceville gepakt. Dit is het uitgaansgebied hier op Malta. Nadat we een kleien tour hadden geven. Gingen we nog lekker eten en daarna weer naar huis toe. Dit was ook de laatste avond dat ik Monique zag want zij vertrok woensdag weer naar Nederland.

Dinsdag 1 oktober was Britt de vriendin van Anouk samen met haar moeder Henny naar Malta gekomen. Zij bleven 5 daagjes. Na stage waren we naar hun hotel gelopen en had ik ze even gegroet en ben daarna weer naar huis gegaan.

Woensdag 2 oktober waren Anouk en ik na stage naar The Point shopping Mal geweest. Want we moesten even wachten op Britt en Henny want die hadden een boottocht gedaan. Dus waren pas tegen 7 uur klaar. Helaas hadden we niks geshopt. Het viel allemaal maar een beetje tegen. ‘S avonds hadden we weer lekker gegeten en daarna weer naar huis toe.

Zaterdag 5 oktober waren we in de ochtend naar Marsaxlokk geweest. Dat is een klein vissersdorpje in het zuiden van Malta. Er zijn daar heel veel kleine gekleurde bootjes. Ook was er een klein marktje. Het was alleen een hele weg om er naar toe gaan want we waren bij de verkeerde halte uitgestapt dus moesten nog een stuk lopen. Ook waren we nog een aantal keer fout gelopen maar uiteindelijk waren we er. En het was het allemaal waard. Want het was heel leuk en mooi. In de middag hadden we de bus naar Valletta gepakt en hadden we weer de stadswandeling gemaakt. Dit was de laatste dag van Britt en Henny dus we hadden nog lekker afgesloten met een lekkere maaltijd.

Dit was het weer, hopelijk vonden jullie het leuk!!