Mama en tante Anneloes op bezoek!

1 december 2019 - Malta, Malta

Op woensdag 9 oktober was het dan eindelijk zo ver. Mama en tante Anneloes kwamen op bezoek. Ze kwamen pas in de middag aan op Malta dus ik had gewoon stage gelopen. Want wel jammer was dat ze op stage gevraagd hadden of wel tot 16:30 wilde blijven in plaats van 16:00. Dat wilde we wel doen. Dus helaas toch nog even een half uurtje langer wachten. Het regende de hele dag dus dat was minder. Toen ik eindelijk klaar was belde ik mama om te vragen waar ze waren. We moesten nog heel eventjes lopen en toen zagen we ze. Ik was heel blij om ze eindelijk weer te zien.  Anouk ging helaas niet mee na stage dus die ging weer naar huis toe. Ik ging met mama en Anneloes eerst even een boottocht en bustour regelen want dat wilde we gaan doen als ze hier waren. Nadat we dat gedaan hadden gingen we opzoek naar een paraplu want het regende nog steeds helaas. We gingen ook op tijd ergens avond eten want ik moest weer met de bus naar huis toe.

Op donderdag 10 oktober hadden we de bustour. We stapte op in Sliema en met bus gingen we het noorden van Malta ontdekken. De eerste stop was Mosta. Dat was een klein dorpje maar was wel heel leuk om te zien. Na een beetje rond gelopen te hebben en een paar foto’s gemaakt te hebben, pakte we weer de bus naar de volgende stop. Dat was Mdina. Dat was vroeger de hoofdstad van Malta maar het werd te klein dus is nu Valletta de hoofdstad. Ze noemen Mdina ook wel de stille stad. De stad is helemaal omgebouwd door muren. Het is daar heel mooi. Nog even lekker een ijskoffie drinken en we gingen weer verder. De volgende stop was Golden Bay. Dat is een heel mooi strand. We hadden even in het zand gezeten en we gingen weer verder. Bugibba was de volgende stop. Een mooi stad aan het water. We begonnen met een lekkere ijskoffie en hebben daarna een heel stuk aan het water gelopen op de rotsen. De laatste stop was St Julians, daar is het uitgaansleven op Malta. Vanuit daar waren we naar Sliema gelopen en hadden we daar nog lekker gegeten. Ik bleef die nacht bij mama en Anneloes slapen.

Vrijdag 11 oktober gingen we op de boot. We hadden een boot waar op het bovenste dek allemaal ligbedjes stonden. Dus we gingen naar het bovenste dek en hadden daar lekker gelegen in de volle zon. De eerste stop was Gozo. We hadden een bus die ons naar Victoria de hoofdstad bracht. We hadden daar dan een paar uur de tijd om de stad te ontdekken. We hadden geluncht en wat rondgelopen. Weer terug op de boot en daar de volgende stop en dat was Comino. Daar hadden we gezwommen in de Blue Lagoon. Na een paar uur en weer terug op de boot. We hadden ook nog het mooie zonsondergang gezien. Nog even lekker eten en daarna weer naar het hotel van mama en Anneloes. Dus het was weer een geslaagde dag.

Zaterdag 12 oktober was het plan om maar Mellieha te gaan en daar lekker op het strand te liggen. We hadden lekker ontbeten bij de Mac Donalds. En pakte toen de bus naar Mellieha. Ik had niet goed gekeken dus we hadden de verkeerde bus gepakt helaas... Maar gelukkig zaten we wel de goede richting dus we pakte weer een andere bus naar de goede bestemming. Doordat we de verkeerde bus hadden gepakt, kwamen we wel bij Popeye Village uit. Dat was wel heel leuk om te zien. Vanuit daar was het nog ongeveer een half uurtje lopen naar het strand dus dat deden we dan maar. Uiteindelijk kwamen we bij het strand. Het heeft even iets langer geduurd maar hebben daardoor wel weer andere dingen gezien. Ook hier wilde we weer een ijskoffie drinken maar hadden ze helaas niet. Dan maar een milkshake, ook lekker. ‘S avonds hadden we nog lekker gegeten en toen weer naar Sliema. Ik ging deze nacht weer thuis slapen.

Elke zondag is er in Marsaxlokk een grote markt. dus op zondag 13 oktober gingen we naar de markt. Dat is heel leuk om te zien. Marsaxlokk is een vissersdorp dus er zijn heel veel gekleurde bootjes. Het was weer een avontuur om er te komen want alle bussen zaten vol dus reden voorbij de bushalte. Dan maar een taxi. Toen ik er eindelijk was hadden we even rondgelopen en natuurlijk weer opzoek naar een ijskoffie. Vanuit Marsaxlokk kon je lopen naar St Peters Pool. Dat gingen we dan ook doen. We moesten ongeveer drie kwartier lopen en kwamen uiteindelijk uit op een heel mooi uitzicht op de zee. Toen we weer naar huis wilde was het ook heel druk dus hadden maar weet de taxi gepakt. We gingen eerst naar mijn huis toe. Even een rondleiding gegeven en daarna naar Valletta. Anouk ging ook mee dus het was heel gezellig. We hadden weer de stadswandeling gedaan.
S’ avonds weer lekker eten en als een toetje een (bloemen)ijsje. Het was 22:10 en om 22:20 kwam onze bus. Dus wij liepen op ons gemakje naar het station, gooit iemand opeens eieren op ons... wij schrokken ons kapot en keken in het rond en niemand was er. Wij snel naar de fontein om ons schoon te maken want er zaten allemaal onder. Ondertussen ook onze bus gemist. Maar gelukkig moesten we niet lang wachten op de volgende. Ook moest ik weer afscheid nemen van mama en Anneloes want die vertrokken maandag ochtend weer. Het was weer een geslaagde dag. Op het ei gedeelte na dan. Maar gelukkig kunnen we er nu wel weer om lachen.

Mama en Anneloes bedankt voor de super leuke dagen!! Nu nog 3 weekjes en dan ben ik weer thuis.